woensdag 11 februari 2015

Daar zijn we!

Niet alle onderwerpen die in de raad de revue passeren staan even dicht bij mijn bed. Soms heb ik letterlijk geen beeld bij de locatie die besproken wordt. Soms gaat het me figuurlijk boven de pet. Gelukkig hebben we met het CDA een fractie getroffen die van alle markten thuis is. We wonen verspreid over de dorpen en qua kennis hebben we echte kanonnen in huis.
Zo is het een geruststelling dat we in deze tijd, waarin er veel zorg rond zorgonderwerpen is, Jan Verbeek aan onze zijde hebben.

Tijdens fractievergaderingen en voorbereiding op de raadsonderwerpen leer je van elkaars hersenspinsels.

Gelukkig staan er met grote regelmaat onderwerpen op de agenda waar ik, net als veel inwoners van Zuidplas, wel direct bij betrokken ben.



We waren nog bezig met rara waar zijn we. We zijn op de Dorpsstraat in Zevenhuizen. Misschien kent u de straat. Bent u er met de auto doorheen gereden of heeft u uw fiets over de klinkers gemanoeuvreerd. Hoewel het uiterlijk me brengt in de dorpse sferen die bij een dorp horen, brengt het neerstortende geluid van mijn zoontje me weer met twee benen op de grond.
Mijn kleine man is trouwens niet de eerste die hier een flinke smakkerd zou maken. De oudere dame, wiens rollatorwielen bleven hangen tussen de wijkende straatstenen, haalt de boodschappen niet meer wandelend. De fietsenmaker vertelde me dat hij dat verhalen over vallende Dorpsstraat gangers tot de orde van de dag behoren. Een paar weken later haalde ik de nieuwe fiets van mijn oudste zoon bij hem. We raakten in gesprek en spraken over de zorgen die de ondernemers hebben. Vooral de zorg dat de inwoners van Zevenhuizen de weg naar ‘hun’ winkels niet meer vinden. Wat echt zou helpen? ‘Het opknappen van de belangrijkste weg.’ Het hart van het dorp.

Wat ik zelf gaaf vond om te horen is dat het niet eens zo zeer de zorg voor de eigen winkel is maar dat er ook warm meegedacht wordt met andere ondernemers in het dorp.

Dat terzijde. Het mooie aan de gemeenteraad is dat de leden de inwoners vertegenwoordigen. Dus… de ondernemers, de mensen met rollators, de kinderen met zijwielen, de...... 

Wat kunnen wij doen?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten