zaterdag 19 juli 2014

The day after

Hij stond klaar maar liep weg. Vervolgens niet het goede moment. Maar nu toch de seizoensafsluitende blog.
Het reces is begonnen. En het goede nieuws: 'ik merk het echt!' De mailbox is angstvallig stil en de afkickverschijnselen slaan toe.
Maar goed dat het heerlijk warm is en ik dus niet echt veel behoefte heb om achter mijn computer te duiken voor de laatste stand van zaken.

Daarbij merk ik dat ik een beetje lamgeslagen ben. Niet alleen ik maar heel Nederland. Alles wordt keihard in perspectief gezet. Het mooie weer is minder mooi en de ijsjes minder smaakvol. Niet mijn verdriet maar toch verdriet.
Het is de meest onnozele en toch ook de meest gestelde vraag. Waarom? Er is geen goed antwoord op. Of onnozele antwoorden. Want hoe onderbouwd een antwoord ook is. Hoe goed beargumenteerd. Het is nooit genoeg. Het is het nooit waard. En dat weet iedereen.
Daarom zou op de vraag waarom? Zelfs het antwoord 'Gewoon' voldoen. Onnozele vraag, onnozel antwoord.

Nou goed. Laatste blog van het politiek seizoen.

Een samenvatting van de avond vind je op mijn twitter. @tinetdejonge

De laatste vergadering was een goede. Een lange maar desalnietemin (blijft een leuk woord) een goede. Veel gelachen, soms ook wat pijn.

Het voelt niet goed dat er zonder onderzoek onder inwoners en ondernemers besloten wordt de winkels open te gooien. De argumenten 'iedereen kan zelf kiezen als ze open zijn' zijn zwak en niet toereikend. Ze schetsen geen eerlijke keus. Natuurlijk vinden sommige partijen die wel voor gestemd hebben dat ook. Maar ik snap dat politiek geven en nemen is. Ze kunnen niet anders. Helaas.

Een essentieel dorps element zomaar neersabelen is triest. Mocht er na gedegen onderzoek blijken dat zowel ondernemers als inwoners van de Zuidplas zitten de wachten op de zondagsopenstelling dan zou ik me daar makkelijk bij neer kunnen leggen. Het gaat namelijk niet om dat wat ik vind. Het gaat erom wat de meerderheid van de Zuidplas vindt. Logisch!
Het zou dan ook fair zijn om hen een kans te geven om hier iets van te vinden.

Maar goed. Voor zover het stukje 'niet zo leuk'. Verder was het een mooie ervaring; een goed leermoment.

'Hoe gaat het met je blog in de vakantieperiode?'

Echt bloggen zal ik de komende maanden niet doen. Veel mensen zijn op vakantie en het is natuurlijk jammer als ze zo'n heerlijk epistel missen ;-) Wel zal ik zo nu en dan een update plaatsen. Moet je natuurlijk wel scherp blijven.

Tot slot, hij is al veel voorbij gekomen de afgelopen dagen. Ik sluit me er hartgrondig bij aan:

Ga nooit heen zonder te groeten
ga nooit heen zonder een zoen
Wie het noodlot zal ontmoeten
kan het morgen niet meer doen
Ga nooit heen zonder te praten
dat doet soms een hart zo'n pijn
Wat je 's morgens hebt verlaten
kan er 's avonds niet meer zijn 


Een fijne vakantie gewenst! Geniet ervan. Met de mensen die je lief zijn.
 Dat mag :-)



Geen opmerkingen:

Een reactie posten